fredag 1 augusti 2014

Morgonpromenad

I går morse när vi vaknade låg dimman tjock över vår stad.  Vi hade planerat för en dag på stranden. Det blev till att tänka om. Vi beslutade oss istället för att ta en promenad genom cherimoyaodlingarna. Sagt och gjort. Strax var vandringsskorna snörda, faktiskt precis samtidigt som dimman lättat och solen ånyo sken från klarblå himmel.  Men som sagt skorna satt på plats och vi kände oss manade att förutom cherimoyaodling se några nya vägar. Det blev en synnerligen varm men också vacker promenad.  På vägen hem inhandlades nygrillad kyckling vilken intogs tillsammans med härodlade tomater (de vi fått av granndamen). Sedan packades kylväska och med den i ena handen och handduken i andra begav vi oss ner till stranden. Vilken dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar