Så här på eftermiddagen efter att vi städat och lagat mat, vi ska ha gäster i kväll, står jag och vilar mig en stund lutandets mot räcket på den franska balkongen. I vår lilla gränd kommer en av våra grannar. En dam, som så glatt brukar hälsa på oss, med en kasse i handen. Som vanligt vinkar jag och sägar ¡Buenos días! Hon svarar glatt
¡Hola!
Och viftar med den vita kassen och säger
¡..nånting, nånting, de Granada, nånting......para tí!
Det tar mig någon stund att inse att det är till oss hon är påväg. Hon berättar för oss att hennes flicka jobbar i bergen och har med sig grönsaker hem och att de är jättegoda eftersom de ej varit kylda!
Tror jag det!! Vi vet precis vad vi ska göra med grönsakerna i morgon.... Mums!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar