torsdag 10 april 2014

På plats

Vi lämnade ett regnigt och grått Göteborg på förmiddagen. Det var inte bara Göteborg vi for i från utan också våra barn som alla tre beslutat sig för att fira Påsk utan mor och far i år. Vår yngsta förmåga, globetrotter, reser med kära mormor till Italiens långa land medan sonen och äldsta dotter med make tillbringar påsken tillsammans på Smögen.

Trots att flyg var 30 minuter sent från starten landade vi i tid på Málaga flygplats. Denna resa skulle en handdukshängare med ner och diverse godsaker med hem till kommande studentfirande varpå bagage var nödvändigt. Gissa vems väska var sist på bandet....?

När den lata väskan väl masat sig fram tog vi tåget åt fel håll. Det var däremot med flit då vitog vägen via IKEA för att köpa hyllor.

Efter att successfullt bärgat hyllor och konsoler påbörjades äventyret att medelst tåg, buss och till sist taxi åka hem till vårt lilla hus på berget. För det är ett äventyr att transportera sig med kollektivtrafik när man inte är helt säker på att man gör rätt!
En sak är vi varse, ta bussen från ändstationen om du vill vara säker på att få åka med. Redan på hållplats nummer 2 var bussen full. Det var till och med så att alla som väntade där inte fick plats. Följande stationer passerades förbi där förtvivlade resenärer viftade och vinkade och ville med.

Vi visste att vi inte skulle hinna med bussen son gick till Almunecar så vi tog bussen som gick till närmaste by - Nerja. Därifrån tog vi taxi. Kl 20,30 klev vi trötta men glada in genom dörren, ställde av oss packningen och gick in till "tanten", som vi lite respektlöst kallar henne, och handlade. Sedan tog vi det långa benet före till Andrés och åt gambas pil-pil och al ajo. Smaskens.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar