tisdag 22 april 2014

Vi hann inte...


Nej, vi hann inte allt vi tänkt eftersom vi inte ville ha bråttom!

Låter inte det lite knasigt.  Vi hann inte eftersom vi tog det lugnt låter bättre! Vår Samana Santa, Stilla Veckan, var inte för Spanjorerna särskilt stilla och egentligen inte stilla för oss heller. Vi höll mest på med saker hela tiden men det var saker vi ville göra.
Påskveckan fylldes av påskpyssel på olika sätt men i just den takten vi ville.

Vi hann sätta mosaik i köket under fläkten:



Vi hann foga om terrassbordet.

Vi hann laga god och vacker mat.
 
 
Vi hann måla väggen
 
Vi hann sätta upp hyllor av olika slag.
Just denna hylla köptes till det hem vi hyrde i Småland för flera år sedan, nu bor den i Almuñécar!
 
Vi hann se båda stora och små påskprocessioner.


 
Bada hann vi inte och inte heller besöka vissa etablissemang som vi planerat. Men vi mötte nya människor vars bekantskap vi verkligen uppskattade. Vi njöt av stilla kvällar med god mat och gott vin i vårt eget sällskap. Härliga promenader hanns med, långa siestor hanns med och att njuta i solen hanns med och det är vi är just de saker som är viktiga.

Nu är vi tillbaka i vår andra verklighet, det är trevligt, och vi vet att vårt hus väntar på oss och att vi snart reser tillbaka och det är också trevligt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar